thep-logo-white

THEP PROGRAMMA

Hoe te trainen voor agility, explosiviteit & behendigheid

Om de training te optimaliseren voor behendigheid, moet een atleet zowel behendigheidstraining als weerstandstraining uitvoeren. Agility en explosiviteit training bevat veel variabelen. Een uitgebreid agility/explosiviteit trainingsprogramma omvat het volgende:

  • ¬†¬†¬†¬†Snelheids training
  • ¬†¬†¬†¬†Balans / co√∂rdinatie training
  • ¬†¬†¬†¬†Looptraining
  • ¬†¬†¬†¬†Directionele bewegingstraining
  • ¬†¬†¬†¬†Proprioceptie (perceptie / bewustzijn) training
    NTC Neurologic Training & Coaching
  • ¬†¬†¬†¬†Krachttraining

Heb je ooit een basketbal- of voetbalspel gezien waarbij een speler bijna scoorde om te worden omringd door het andere team? Plots draait hij, en stapte op zij om de bal precies te plaatsen waar hij heen moet, het doel. Niemand zag zijn reactie aankomen, en weinigen beseffen wat er gebeurde tot het te laat was. Hoe kon een speler verschillende verdedigers ontwijken om te scoren? Wat geeft spelers een voorsprong op elk type sport, of dat nu voetbal, vechtsporten, tennis of hockey is? Het antwoord is eenvoudig, het draait allemaal om wendbaarheid, explosiviteit en behendigheid.

Het is een vaardigheid die moet worden geleerd door constante oefening en herhaling. Met behendigheid kun je versnellen, vertragen en plotseling van richting veranderen, terwijl je balans de perfecte controle over je lichaam behoudt. Het belang van behendigheid kan niet genoeg worden benadrukt. Agility en explosiviteit kan de uitkomst van een game op dezelfde manier bepalen, wetende hoe een bepaalde beweging de perfecte positie geeft om de bal perfect te doen belanden in het doel.

Agility training is niet altijd zo’n hot topic geweest in de sportwereld. Het is pas in de laatste decennia dat sport gebruik heeft gemaakt van wetenschap en technologie. Wat ooit over een veld liep, omvat nu perfect getimede hardloopoefeningen, fitnesstechnologie die weerstand toepast om zijwaarts sprints te verbeteren en voeding die herstel en resultaten versterken.

Met andere woorden, dit is de beste tijd om uzelf of uw team te trainen om wendbaarder, sneller en sterker te worden, omdat we de kennis, technologie en aanvulling hebben om maximale resultaten te garanderen.

THEP Hoofdlocatie

Dordrecht

Gelegen in het westelijke deel van Zuid Holland, In Dordrecht worden de atleten omgebouwd tot Elite Level Atleten!

  • ongeveer 400 m2 vloer oppervlak om binnen te kunnen werken met een zachte ondergrond incl een run/speed kant.
  • Apparatuur zoals Verschillende medicijnballen, Slammballs,
    TRX banden.
  • Elastieken banden voor speed performances
  • Kettlebells
  • Stokken voor loop oefeningen
  • Bokszakken
  • Grote rekstation
  • Nutrition in sport consulente
  • Massage therapie voor spier herstellende vermogen
0